Tuesday, March 1, 2011

Titik Sentuhan... Terus Bertindak.



Huishh, tak boleh blah betul dengan tajuk ni. 

Tahukah anda ini adalah nama bagi satu program dokumentari di TV1. Ala-ala macam Aduan Rakyat kat TV3.  Saya? Saya pun tak tahu. Ye la.. sejak bila pulak sanggup mengadap TV1 kan. Tapi last weekend TERPAKSA tengok sebab Ayah Hs beria2 bagitau yang site dia di Felda Besout tu akan masuk dalam program ni. Rasa-rasanya dia nak bagitau, yang muka dia masuk TV. Tapi segan la tu.

Isu dia, orang-orang Felda sudah hangin satu badan, sebab jalan tu tak siap-siap. (Bukan salah Ayah Hs, sebab dia baru join site tu :P ) Tapi tak kisah la tu kan.. Yang saya kisahkan, saya tak berapa nak tangkap ape benda yang dipaparkan. Sebab? Apa lagi, sebab Haikal terlampau sibuk nak komen pasal Ayah dia. Antara dialog-dialog yang mengganggu pendengaran saya:

  1. Mama, mama.. tengok tu Ayah kat dalam TV.
  2. Kejap ye, kejap ye... nanti Abang tunjuk Ayah (pada masa ni, dia betul-betul berdiri kat depan TV)
  3. Ha ni Ayah, ni Ayah.. Ayah kerja kat lori la... (dengan muka yang sangat kagum.)
  4. Waaahhhh Ayah ada misai. (??)
  5. Ahahaha Ayah dah gemuk. Ayah dah gemuk! (sangat setuju ahaha)
Memang mulut tak berhenti. Tak dapat nak dibayangkan kalau Ayah dia Faizal  Tahir.  Jap. Jap. Nak bayangkan jap... ermmm best!

Secara seriusnya saya bukan nak dengar sangat pun apa yang di paparkan, sebab tak semua yang diberitahu dan dijanjikan adalah betul. Bila kita tengok TV, rasa macam semua yang diaorang cakap tu betul. Tapi realitinya, Hanya orang yang berada di situasi berkenaan yang mengetahui. Mereka tak akan reveal segala masalah dalam TV. Ye la, takkan nak cakap "aah jalan ni memang lambat siap, sebab saya ni hampeh. Lagi 2 tahun siap la." Takkan la kan? Jadi the least they can give is janji. Tapi nak berjanji pun, biarlah logik. Jalan bakal siap pada 10 April 2011? Agak-agak la kan... To date, earthwork pun tak siap lagi. 

Jadi kepada pihak yang berjanji (tak kisah la untuk kes ini atau kes-kes yang lain), sila jangan bagi malu kepada diri sendiri ye.

Btw, teori yang mengatakan kita akan nampak gemuk by beberapa kg dalam TV terbukti betul. Jadi, cita-cita saya untuk masuk AF tahun ni terpaksa saya batalkan.. huhuhu




5 comments:

  1. adoiii tak larat...titik sentuhan tajuknya..aku pon tk pernah dengar..

    anyway, aku cuba bayangkan raman as FT...tapi gelaplaaaa..tak nampak pape pon..sbbnya aku pejam mata...hahahaa larikkkkkkkkkkkkkkkk

    ReplyDelete
  2. Weekend ni dia serang ko kat umah, aku tatau. muahahaha

    ReplyDelete
  3. 1) Betul ke Raymond masuk tv?

    2) Mertua aku pon gelakkan tajuk tu. Boleh tak jangan terus cedok English ke Malay and repeat the same thing to every new program. Duh!

    ReplyDelete
  4. Ahsuez,

    1) Yes. And he's so wide and short. ahahaha
    2) See! Even your MIL pun takleh nk terima tajuk tu.

    ReplyDelete
  5. Masalah gemuk tu aku rasa sebab resolution tv. Kalau TV1 tu ada dlm HD, mesti akan nampak kurus & handsome. Kalau aku jadik Raman, aku akan gunakan point penting ni.

    ReplyDelete